16 330,00 zł
PrimaLuna EVO 100 DAC to pierwszy na świecie przetwornik DAC z zegarem wewnętrznym opartym na lampach.
Marka |
---|
Dzięki zastosowaniu niskoszumowej lampy próżniowej z mini triodą w zegarze cyfrowym, ta śmiało zaprojektowana konstrukcja zapewnia znacznie lepszą rozdzielczość, wyszukiwanie szczegółów, lepszą przejrzystość, większą rozdzielczość i szczegółowość od góry do dołu. Od 2003 roku PrimaLuna tworzy produkty lampowe z zastosowaniem unikalnych rozwiązań, których nikt inny nie posiada. Technologie PrimaLuny przybliżają Cię do muzyki za cenę, w którą nie uwierzysz gdy usłyszysz produkty PrimaLuna. Żadne inne firmy nie oferują tak zaawansowanych rozwiązań i nie oferują tak wysokiej jakości konstrukcji i dźwięku za tak atrakcyjną cenę. Rozwiązania PrimaLuny nie powielają utartych schematów, cechują je najlepszej jakości komponenty, w tym drogie transformatory, kondensatory, rezystory, przewody, potencjometry i lampy oraz układy regulacji i zabezpieczeń lamp przedłużające ich życie. O wszystkich tych szczegółach przeczytasz poniżej.
[smart-grid row_height=”120″ last_row=”justify” margins=”1″ style=”2″ captions_color=”#fbbd02″ captions_opacity=”0.85″ font_size=”0.8em” lightbox=”image”]
[/smart-grid]
Transformatory zasilające generują dwa rodzaje szumu: akustyczny i magnetyczny. Dlatego właśnie w najlepszych komponentach audio znajdziemy transformatory toroidalne. W porównaniu do tradycyjnych transformatorów, generują one bowiem jedynie 1/10 pola magnetycznego, które degraduje brzmienie. Dodatkowo, eliminacja szczelin powietrznych pozwala toroidom na średnio ośmiokrotną redukcję szumu akustycznego.
W kwestii układów audio, eksperci są zgodni: złotym standardem jest lampowe prostowanie prądu. Lampy są dużo skuteczniejsze od tranzystorów i pozwalają na znacznie większą redukcję szumów. Fakt, że cały układ jest oparty na lampach prowadzi do najbardziej naturalnego, namacalnego i barwnego brzmienia. To jednak kosztowne rozwiązanie, najłatwiej znaleźć je więc w ekstremalnie drogich konstrukcjach. Zwykle stosuje się jedną lampę prostowniczą. Prima Luna idzie dalej: w układzie dual mono stosujemy dwie lampy 5AR4, co daje trójwymiarowe odwzorowanie muzyki.
Działanie układu AC OFFSET KILLER przyprawia o dreszcze. Na przykład wtedy, gdy muzyka pojawia się na tle tak czarnym, że myślisz ‚Jak to w ogóle możliwe?’ Masywne transformatory toroidalne nawijane specjalnie na zamówienie PrimaLuna są bardzo ciche i emitują niewiele zakłóceń. Ale to i tak za mało. Inżynierowie Prima Luna opracowali układ AC OFFSET KILLER, który obniża szum transformatora do poziomu, o którym inni producenci nawet nie marzą. Niezależnie od tego, jak zły jest prąd zasilania. Rezultat? Poczucie przestrzeni. Faktura. Wybrzmienia strun trwające całą wieczność. AC OFFSET KILLER zadziwia i powala.
Producent stosuje części premium, w tym polipropylenowe nasadki łączące, filtry zasilania potrójnego pi, transformatory izolacyjne zaprojektowane na zamówienie, które oddzielają urządzenia analogowe i cyfrowe. To powoduje zmniejszenie degradacji sygnału i poprawę brzmienia od góry do dołu. Wiele przetworników cyfrowo-analogowych waży około 5 kg lub mniej. DAC EVO 100 Tube waży blisko 15 kg!
Najdroższe i najbardziej zaawansowane przedwzmacniacze liniowe zawsze budowane są w układzie dual-mono. Pozwala to osiągnąć jakość obrazowania niemożliwą do uzyskania innymi drogami. Większość producentów unika jednak układów dual-mono z powodu ich kosztu. Wymagane są przecież dwa transformatory zasilające, dwa układy regulacji głośności. Wszystko musi być podwójne. Topologia dual-mono to w zasadzie dwa pełne przedwzmacniacze umieszczone w jednej obudowie. Dlatego to niezbyt częste rozwiązanie. Niezależnie od poziomu cenowego. EVO 100 DAC PrimaLuna zbudowano w układzie dual-mono. Pozwala to bowiem osiągnąć niezrównaną stereofonię i wybitne odwzorowanie przestrzeni.
„EVO 100 DAC jest przez cały czas całkowicie kompetentny i przekonujący muzycznie. Kiedy słuchasz na nim wspaniałych głosów z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych [Nat ’King’ Cole, Sarah Vaughan i Frank Sinatra], słyszysz eleganckie wyrafinowanie, które trudno znaleźć w nowoczesnym, cyfrowym audio.”
Alan Sircom, Hi-Fi+, nr 191
HiFi Philosophy, kwiecień 2020
Wojciech Pacuła, High Fidelity, lipiec 2019
Bartosz Luboń, Hi-Fi i Muzyka, grudzień 2020
Robert H. Levi, Positive Feedback, kwiecień 2019 [EN]
Wejścia cyfrowe | USB, AES/EBU, Coax RCA, Optyczne Toslink |
Wyjście analogowe | stereo RCA |
Obsługa standardu DSD | USB – DSD64, DSD128 DoP pozostałe wejścia – DSD DoP |
Obsługa standardu PCM | 24bit / 44,1 – 192 kHz |
Upsampling | 24bit / 192kHz, BurrBrown SRC4192 |
Układ przetwornika DAC | BurrBrown PCM792A |
Pilot zdalnego sterowania | ✔ |
Super Tube Clock | ✔ |
Komponenty Premium | ✔ |
AC Offset Killer | ✔ |
Wejścia SuperQuiet | ✔ |
Okablowanie point-to-point |
✔ |
Konstrukcja Dual Mono | ✔ |
Transformatory toroidalne | ✔ 2 |
Lampy | 2 x 12AX7, 2 x 12AU7, 2 x 5AR4 |
Wymiary (mm) | 405 x 280 x 190 |
Ciężar netto | 13 kG |