Marka |
---|
Dostępne wersje:
A-2 SE PREMIUM SILVER
A-2 BE PREMIUM BLACK
Soulnote to marka audio z segmentu high-end, z siedzibą w mieście Sagamihara, w prefekturze Kanagawa w Japonii. Jej wyjątkowe podejście do projektowania produktów opiera się w 100% na realnym odbiorze dźwięku, co pozwala całkowicie odrzucić konwencjonalne i utarte schematy myślenia o audio. Dzięki temu wydobywa „duszę” ukrytą w źródle dźwięku. Soulnote nie tworzy dźwięku — przywraca duszę muzyki poprzez „żywotność brzmienia”, którą osiąga się dzięki całkowitemu wyeliminowaniu wszelkich ograniczeń już na etapie projektowania urządzeń. Jeśli chcesz, mogę przygotować bardziej literacką, reklamową wersję tego opisu — albo przetłumaczyć w sposób techniczny i rzeczowy.
Każda technika SOULNOTE została hojnie włączona do aktualnej kulminacji naszej doskonale zbalansowanej technologii innej niż NFB.
Ten zintegrowany wzmacniacz jest wyposażony w różne monofoniczne tryby napędu i wzmacniacza mocy, takie jak nowe ustawienie BTL/bi-amp.
Oryginalne, doskonale zbalansowane obwody SOULNOTE bez NFB zostały w pełni zoptymalizowane i włączone, aby zapewnić najwyższą jakość dźwięku. Sprzężenie zwrotne napięcia zostało całkowicie wyeliminowane w stopniu wyjściowym, stopniu wzmocnienia napięciowego i obwodach zasilających. Ze względu na ich wpływ na dźwięk, wyeliminowano obwody serwomechanizmu prądu stałego i zwierciadła prądowego, podczas gdy obwody stałoprądowe i polaryzacji w stopniu wzmocnienia napięciowego wykorzystują proste układy obwodów, które wykorzystują tylko elementy stałoprądowe i napięciowe (odpowiednio 2SK209 i diody LED). ) starannie dobrane pod kątem najwyższej jakości dźwięku. Stopień wzmocnienia napięcia jest doskonale zbalansowany na całej długości wyjścia wtórnika emitera. A-2 został zaprojektowany do odtwarzania muzyki w dynamiczny, otwarty, czysty i uduchowiony sposób.
Regulacja głośności nie jest kontrolowana przez elektronikę ani obrotowy suwak głośności, ale zawiera oryginalne przekaźniki SOULNOTE w systemie zbalansowanego tłumika, który przełącza rezystory o wysokiej precyzji. To radykalnie zwiększa wyrazistość i pozwala trójwymiarowemu obrazowi dźwiękowemu. Znacząco poprawia również jakość przy niskim poziomie głośności, nie martwiąc się o błędy gangów.
Linia sygnału wejściowego została zminimalizowana poprzez skoncentrowanie zacisków wejściowych, selektorów wejściowych, głośności i stopnia wzmocnienia napięciowego innego niż NFB na jednej wielowarstwowej płytce. Na płytce nie zastosowano ani jednego ekranu ani filtra, które mogłyby negatywnie wpłynąć na dźwięk, aby wyeliminować każdy czynnik obniżający jakość dźwięku, jak np. skutki drgań od kabli połączeniowych, elementów indukcyjnych, szumu radiacyjnego itp. Ta idealna konstrukcja ma osiągnięto dzięki zbalansowanemu tłumikowi z przełączaniem przekaźników.
Złożony ze stopnia wyjściowego i głównego zasilacza, blok zasilający posiada wewnętrzną warstwę podłoża z folii miedzianej o grubości 70μ, wewnętrzną płaszczyznę warstwy podłoża jako szynę zbiorczą zasilania, co minimalizuje pętle wysokoprądowe w komutacji kondensator > tranzystor wyjściowy > głośniki + zaciski > zaciski głośnikowe > cykl kondensatora komutującego. Wyeliminowanie składowych indukcyjności w liniach wysokoprądowych zapewnia wyjątkową charakterystykę częstotliwościową i stabilność.
Złącza zostały wyeliminowane z zasilacza oraz linii sygnałowych, zamiast tego kable są przylutowane bezpośrednio do płytek w celu bezpośredniego połączenia.
Radiator to nowo opracowany typ kominka, który ma kształt zapewniający wysoką wydajność chłodzenia i niskie wibracje własne.
Zasilacz wykorzystuje bifilarny transformator toroidalny o mocy 600 VA, najpotężniejszy w historii SOULNOTE. Pętle komutacyjne prądu zostały zminimalizowane poprzez umieszczenie ± niezależnych obwodów prostowniczych od diody szybkiego powrotu blisko uzwojenia transformatora. Kondensator komutacyjny jest dostarczany przez ELNA specjalnie opracowany dla SOULNOTE i wybrany ze względu na jakość dźwięku. Równoległe połączenie wielu kondensatorów o małych rozmiarach pomaga dostosować i zoptymalizować charakterystykę wysokich częstotliwości i ogólną pojemność.
Ostatni stopień składa się z 4 szybkich tranzystorów (2SC2837/2SA1186) z niskim Cob i wysokim FT połączonych równolegle. To w połączeniu z mocnym zasilaczem bez NFB zapewnia dużą moc napędową głośników.
Tranzystory wyjściowe zostały wybrane i sparowane za pomocą specjalnie zaprojektowanego urządzenia, które mierzy wartość prądu Vbe, unikając wpływu wzrostu temperatury w tranzystorach wyjściowych. Perfekcyjne wyrównanie 4 równoległych tranzystorów prądowych zapewnia obfitą moc napędową głośników oraz czystą, precyzyjną reprodukcję dźwięku.
Tranzystory wysokiej częstotliwości tworzą 4-stopniową konfigurację Darlingtona, aby całkowicie wysterować końcowe tranzystory, optymalizując w ten sposób ilość każdego prądu. Daje to dużą moc napędową dla każdego głośnika.
Kolec bezpośrednio uziemia transformator zasilający, a połączenie kolców z panelami aluminiowymi o nierównym przekroju poprzecznym w celu kontroli rezonansu zwiększyło sztywność, panele aluminiowe nie są bezpośrednio łączone w celu wyeliminowania niepożądanego rezonansu. Górna pokrywa, która ma szczególnie duży wpływ na jakość dźwięku, ma dwukomponentową konstrukcję, która łączy płytę bazową i aluminiowe panele w trzech punktach, dzięki czemu nie tłumią się nawzajem. Uziemiając go w trzech punktach bez mocowania do aluminiowych części samej obudowy, ten projekt udaje się zachować równowagę dźwięku przy jednoczesnym zachowaniu jego ekspansywności.
Konwencjonalna zasada monofoniczna BTL, która wykorzystuje lewy i prawy kanał wzmacniacza stereo w odwróconych fazach, może zapewnić dźwięk o wysokiej jakości, ale wrażenia dźwiękowe mają tendencję do zacierania się, a dźwięki mają tendencję do zbijania się ze względu na efekty linii GND lub dopasowanie dwóch wzmacniaczy. Tryb monofoniczny BTL w A-2 przyjmuje zatem nowe podejście, które rozdziela wyjście różnicowe jednego wzmacniacza różnicowego innego niż NFB dla lewego i prawego stopnia końcowego. Tworzy to ekspansywny dźwięk z energicznym, ale delikatnym prowadzeniem BTL.
Oprócz trybu monofonicznego BTL można również wybrać tryb monofoniczny bi-amp w celu dystrybucji sygnału monofonicznego do lewego i prawego kanału.
Tryb wzmacniacza mocy przerywa zasilanie mikrokomputera i omija selektor i głośność. Zwiększa to współczynnik SN. W tym trybie można również wybrać wejścia XLR i RCA.
Dostępnych jest sześć poniższych opcji użycia: